"Kehonhallintaa ja selän terveyden edistämistä vastusnauhoja hyödyntäen"

Spiraalistabilaatio

Haastavan lempeä kehonhallintamenetelmä pitkien vastusnauhojen avulla

Spiraalistabilaatio (Spiral Stabilization, SPS) on tsekkiläisen tuki- ja liikuntaelimistön ongelmiin erikoistuneen lääkärin Richard Smišekin yli 30-vuotisen työn tuloksena kehittämä kehonhallinta- ja terapiamenetelmä.

Spiraalistabilaatio-harjoitteita käytetään selän kiputilojen ja sairauksien, kuten akuutit ja pitkäaikaiset selkäkivut, skolioosi, välilevytyrä, spinaalistenoosi ja spondylolisteesi, hoitoon sekä ennaltaehkäisyyn. SPS-harjoitteilla parannetaan selän toiminnallisuutta, kehonhallintaa, tasapainoa, kävelyn tekniikkaa ja koordinaatiota. Lisäksi vahvistetaan syviä vatsalihaksia ja rentoutetaan ylijännittyneitä selän pitkiä ojentajalihaksia. SPS-harjoitteiden avulla lisätään tilaa selkärangan nikamien väliin selän pituuden kautta ja näin ollen vähennetään painetta välilevyissä ja parannetaan niiden aineenvaihduntaa. SPS-harjoittelussa käytetään menetelmään suunniteltuja vastuskuminauhoja. Liikkeet tehdään pääasiassa seisomatasossa kevyellä vastuksella oman hengityksen rytmittämänä. Harjoittelussa vartaloa pidennetään ylöspäin spiraalimaisten lihasketjujen aktiivisella käytöllä.

Spiraalistabilaatio kurssien info tulossa myöhemmin. Voit varata ajan yksilöohjaukseen tai tilata tunnin ryhmällesi laittamalla viestiä [email protected]

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.